Kom och tänka på en sak...

För typ ett år sen fick jag hem en avi att jag hade ett paket att hämta ut från Hellstrands... och till allas förvåning så hade jag faktiskt inte beställt något just då så jag var verkligen nyfiken på vad de kunde vara... Ett paket från en avlägsen släkting som jättegärna ville träffa mig? Ett beundrarpaket? Gratis kläder? Kanske en antik mussla från 1834? Eller någon som skickat fel? Jag kan ju säga som så att naturligtvis va de det sistnämna, någon som skickat fel...
De va en barnbok, och de roliga va att de stod mitt namn i den... med andra namn å allt... Sanna Maria Elise Frölander... (Maria stog inte me)  och på insidan stog de en liten text till "mig" (som egentligen inte va till mig utan en annan Sanna Elise Frölander) och de var undertecknat Mormor... Då förstod jag ganska snabbt att de inte va till mig för både min mammas adoptiv mamma och hennes riktiga mamma är död så jag har ju liksom ingen mormor i livet längre, om inte himlen har startat någon slags brevtjänst???
Stackars den där lilla flickan som skulle få den här fina barnboken, hon som hade så fint namn å allt, hennes mormor satt säkert hemma och vänta på att få ett tack från henne, tänk om jag har startat en släktfejd??? Mormorn satt där hemma och vänta på tacket som aldrig kom och vart vansinnig och ringde upp hennes barnbarn och bad henne fara och flyga??? VAD HAR JAG GJORT???  Men de kan väl inte vara mitt fel....?? Eller....









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0