Finskorpa och Plus

"Har kollat på Plus och ätit finskorpor. "

                                         Sanna 83 år


Efter hellstrands incidenten så fortsatt kvällen i samma dåliga tecken, tänkte få i mig lite middag vid halv åtta snåret så jag begav mig mot kylskåpet och vad har hänt där då tro.. JO jag hade inte dragit igen korken på äppeljuicen ordentligt så de var cpjuice i nästan hela kylskåpet...Så den här dagen kan man kalla One of those days...
Till middag idag gjorde jag en jättegod foccacia med färskost tre peppar, parmesanost, ruccola, soltorkad tomat med basilika och parmesan, underbart gott :) Blev sen middag idag eftersom jag hade ätit lunch på jobbet vid tolv tiden idag och de är jag inte riktigt van vid att göra så jag har varit tokmätt hela dagen.

Som ni vet så har jag kanon dåligt med pengar just nu men då är de tur att man har alldeles underbart snälla föräldrar. Var hos dom och hälsade på igår fick då en fulltankad bil, kattmat och kattsand (den lyxiga sorten :) och pengar och de tackar jag dom väldigt mycket för <3

Kollade lite grann på Stockholm Arlanda, eller vad de nu heter. Där var de ett par som gifte sig på Duty Officer kontoret, dom hade känt varann i 30 år och tyckte att nu var de dags för giftemål. Dom hade hållit de hemligt också så de var inga närvarande. Lite gulligt vare för dom var så himla söta och kära men ett sånt där giftemål är absolut inget för mig. För mig är min bröllopsdag den största och finaste dagen i mitt liv, där allt ska hända, jag har i princip redan planerat hur jag vill att det ska se ut och gå till och de kommer absolut inte bara pågå i en dag. Drömmen är att de ska vara ett "bröllop" som pågår i typ tre dagar med olika aktiviteter, ceremoni, mat och fest. Alla gäster ska komma ihåg mitt bröllop så länge dom lever, hur kul dom hade, att det var mycket aktiviteter, vacker brud och brudgum och underbart god mat, då är jag nöjd=D

Idag när jag kom hem från jobbet stötte jag på en av grannarna här i området å vilken jävla lirare de är alltså... han är typ 60 år (jag är skitdålig på att räkna ut ålder på folk så han skulle lika gärna kunna vara 45 som 85) och varje gång han ser mig så början han babbla på om hur fin min bil är, vilket bra köp de var och hur dom äldre modellerna såg ut och han repeterar gärna allt några gånger också men idag kände jag att vi kom ett litet steg närmare varann för han började nämligen prata om hans 3 fruar han hade haft under åren och de var inga fruar han hade varit nöjd med direkt, de hördes ganska snabbt. Den ena hade tydligen varit otrogen med en dammsugarförsäljare och de var han helt säker på men han hade inte haft några bevis men han grundade de på att när dammsugarförsäljaren hade varit där så luktade de väldigt mycket rök så dom hade suttit och rökt tillsammans och troligen gjort mycket mer än så med varann... enligt han själv då... Sen börja han fråga om jag var gift och hade barn då fick jag så lov att fnissa till lite, för dom sakerna är jag så långt ifrån man kan komma, haha... men för att sammanfatta hans fina ord så hade han haft 122 bilar, 3 fruar, varit med 197 tjejer och hade två hundar, så nu vet ni de.

Men nu tror jag faktiskt de är dags för en dusch och sen blir de läggdags, upp fem imorn som vanligt, pigg å glad :)
Gonatt!!!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0