Aloha

Ms Frölander sitter i soffan och har de sooo fuuuuucking boring, men gör jag nåt åt de? Neeeejneeej....
De är ju jättekul att bara sitta här och tråka, verkligen....
Gjorde middag för ett tag sen och som vanligt är det de tråkigaste man kan göra när man är själv, JÄMT.
Tänkte att jag för en gångs skull skulle sitta vid matbordet och avnjuta middagen men de fick mig att känna mig
ännu mer ensam och värdelös, så med bestämda steg tog jag tallriken med kokpära och fläskkotlett och begav
mig till soffan, men som att de gjorde saken så mycke bättre? jag är ju fortfarande ensam och har ingen att
kolla av med om maten va okej, eller skåla trocaderoglaset med... de slutade med att jag ordnade en middagskompis,
nämligen Pappa genom telefonen... och de var okej, inte bra och inte dåligt men helt okej... satt telefonen på
högtalare och la han på bordet, de kändes nästan som att han var här.
Hade även tänkt att baka tekakor idag, mammas recept, dom är jättegoda och hur nyttiga som helst, det är i princip
bara massa frön och havregryn i dom. Men tokfrölander hade slarva bort receptet så den idén flög ut genom fönstret
ganska snabbt. Paaaaanik, måste göra nåt annat vettigt, men vad?!?! Sitta vid datorn så tiden flyger förbi fortare än ett
reaplan? Städa lägenheten som jag städade igår?  Kolla på alla "jättebra" program som är på tv? Ladda hem så mycke
dålig musik som möjligt som jag aldrig kommer att lyssna på? Eller ta en promenad.. Gårdagens promenad var så skön så att de sistnämnda blir nog de vettiga jag tänkte göra lite senare ikväll. Och de känns som en helt okej sysselsättning en onsdagkväll.

Kissemissarna hälsar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0