Onsdag... eller? Visst äre onsdag idag...?

Ja då har jag slutat för dagen.. Börja fundera om jag bloggat nåt idag,å de har jag ju inte.. förlåt mina vänner.
Klev upp  nån timme tidigare idag för att plugga lite innan provet, å en en gång så hade jag inte pluggat på de som var på provet MEN de gick bra endå, fick tillbaka de nu innan vi slutade, hade skrivet fel på en drink där man skulle skriva ingredienser... å de roliga var att jag vet precis va de är för ingredienser i drinken men skrev ingredienserna i en annan drink... ja måste nog ha varit full...men jag klarade de iallafall å de var ju de viktiga.. för omprov har jag liksom ingen lust med. 
Efter provet hade vi föreläsning om frukt och druv destillat, bitters, och vermouth, mycke information och även mycke provsmakning så jag klagar absolut inte :)
Sen blidde de lunchtime då festade jag till de med potatis och grillade grönsaker... inge köttsoppa idag inte :P Efter lunchen var de dags för barpass och som alltid var de lika roligt. Han kasta på oss en liten utmaning idag, han läste upp ett antal drinkar och så skulle alla göra dom så snabbt som möjligt samtidigt som man skulle hålla de kliniskt rent, rätt ingredienser, metod osv å de var riktigt roligt å bra gick de också :) annars så brukar vi bara bestämma själv vilka drinkar vi gör å träna på. så de var lite annorlunda och kul.
Drinkarna vi ska kunna till imorn är tydligen dom svåraste hittills och de var drinkar som låg lärarbjörn väldigt varmt om hjärtat, så vi fick absolut inte göra fel och vi skulle kunna alla ingredienser, STENHÅRT!!!
Nu ska jag göra lite mat och ta en dusch, sen ska jag skriva om alla anteckningar jag skrivit idag å efter de så ska jag och Anja ses å plugga lite tillsammans, för imorn skulle provet vara jättesvårt.
Ha en bra kväll alla sötnötter, kommer nog inte hinna skriva så mycket mer ikväll så until then...ni vet att ni saknar mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0