Nyäten och ganska lik en flodhäst

torsdag va de idag ja... å ännu ett prov hade vi imorse och jag fick 95% rätt på grund av att jag hade glömt ett ord... ETT ORD.... de är hårda bud här på grythyttan ska ni veta. Så jag har sura lite även idag för att jag inte fick 100% rätt. Men jag har annat och oroa mig för än de, de är storprovet imorn bitti så ikväll ska jag plugga så ögona trilla ut, håre ramla av och tänderna ändrar färg till limegrönt.
Efter provet idag hade vi genomgång om Rom och Tequila. Det är så kul att lyssna på allt om alla olika sorters sprit. För de är så härliga berättelser bakom allt, hur namn osv kom upp. De är så mycket man inte vet, hemma dricker man sin grogg, sitt vin, sin öl, sin whiskey osv men man har ingen aning om nånting som ligger bakom, såsom historia, smaker, dofter och va allt de kommer ifrån och varför. Jag har lärt mig så himla mycke och de har inte ens gått fem dagar, de är riktigt roligt. Jag ska verkligen ta vara på min kunskap när jag kommer härifrån.
Klockan 13.00 hade vi barteknik och drinkblandning och de var lika kul som igår, men desto svårare, drinkarna som vi skulle göra idag hade mer ingredienser och var lite mer komplicerade i utförandet än gårdagens, men de gick helt okej endå. 
Klockan 16.30 så slutade vi och då åkte vi med ägglokabrunnbussen (den ser ut som ett ägg) till ICA  och handlade lite för några dagar framöver. Så då fick jag äntligen lite mat i mitt kylskåp, när jag kom hem så gjorde jag spagetti och köttfärssås och nu sitter jag här och har en sprängande huvudvärk så de är helt omöjligt att plugga, men jag måste... ska nog ta en liten promenad och rensa skallen lite grann så kanske de går lite bättre efter de.
Jaa men då var de nog för den här gången.. Hejråååå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0