Lunchtime=)

chip chip. låg å pluggade som nå tok hela kvällen igår, men till slut la jag ifrån mig papprena och somnade. imorse vaknade jag vid 8 och klev upp och åt två blodapelsiner och pluggade lite samtidigt, sen sminkade jag mig och traskade iväg till kurslokalen där vi skulle ha prov, yeye... provet gick bra förutom på en sak. Jag hade pluggat på allt, PRECIS ALLT förutom dom franska orden på frukter och bär som jag inte trodde skulle vara med på provet.. men som ni förstår så var ju självklart dom med på provet men stjärna som jag är så klarade jag alla franska ord förutom ett Myrtille.. som är blåbär, helvetesjävlablåbärfanskap... jag satt och hade blåbär i skallen och tänkte skriva de men sen ångrade jag mig och skrev ingenting... dumt, mycket dumt... för som sagt så var de ju självklart blåbär. Jaja, inte så stort fel.. men ett fel är ett fel. Efter provet så hade vi genomgång av Gin. PAUS i skrivandet eftersom brandlarmet går just nu så alla måste samlas på gården, å här sitter jag och skriver.. dags att springa ut, be right back. Jaa då var jag tillbaka, vart va jag nånstans, ja just de Gin... Vi hade genomgång av Gin som sagt och de är ju samma djungel som alla andra spritsorter efter de så var de genomgång av Whiskey OHMYGOD... De är ju hur mycke som helst, alla olika sorter, från alla olika länder å blablabla å när jag som inte är speciellt intresserad av just whisky så blir de ju lite svårare. Sen så var de dags för höjdpunkten PROVSMAKNING. Vi fick prova en Gin sort och två whiskey sorter, en skottsk whiskey som är lite rökigare och en amerikansk whiskey som är lite sötare i smaken, den amerikanska var helt klart godast.
Och nu har jag lunch i FYYYRA TIMMAR... Så jag tänkte göra en pastagratäng, duscha och plugga. Klockan 16.00-19.00 är de dags för barteknik och drinkblandning. De ska bli hemskt kul :) Skjioooosch!!
Å NEJ de var inte jag som gjorde att brandlarmet gick igång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0