Going crazy....

de är precis de jag håller på att göra nu... shitshitshit. jag sitter och pluggar helt tiden, vågar knappt gå och kissa för då känns de som jag har pluggat för lite och varit lat. Varför sätter jag sån press på mig själv? jo för jag vet att om jag skulle misslyckas med provet imorn så skulle jag känna mig så misslyckad och jag skulle gå under jorden totalt, jag hatar att misslyckas å de gör väl vi alla men jag tror jag går ett steg längre där, jag kastar in handduken och ger upp.. å de vill jag inte för de har är ju nåt jag vill, nåt jag vill klara av, med toppoäng...
i hjärnan spökar de mesta just nu.. du kan alltid mer än du presterar, du gör inte ditt bästa just nu, du kan bättre, läs mer, pluggapluggagplugga annars kommer du aldrig klara de här. Men jag presterar mitt bästa för de här är ju nåt jag vill, jag gör mitt bästa för jag tycker de är kul, jag gör mitt bästa, pluggarpluggarpluggar gör jag hela tiden...
Kan nån hjälpa mig få bort spökena i hjärnan och pressen jag har på mig själv? Jag gör mitt bästa, mer än så kan jag inte göra.
Jahapp, de här vart ju inte ett så roligt inlägg men roligare än såhär får ni inte av mig just nu, läs och njut för de ska jag göra nu fast om gin, whisky, vodka, likör, rom, tequila, alkoholframställning och tusen drink ingredienser, metoder, glas och utrustning!!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du sitter ju inne med svaren själv och du säger det också; du kan inte göra mer än ditt bästa! So what om du inte skriver alla rätt. Du är lika mycket värd för det. Vad spelar det för roll när du sedan kanske jobbar i en bar om du inte visste att det var blåbär som var svaret på frågan under utbildningen. Du lär ju aldrig glömma det igen, alltså blev det något positivt av att du svarade fel på den frågan.



Och ärligt Sanna, vem kommer bryr sig när du står i en bar och kastar ihop en massa goda coola drinkar att du inte hade alla rätt på proven när du gick din bartenderutbildning? INGEN! Och förhoppningsvis inte du heller. Kram!

2009-02-05 @ 22:10:14
URL: http://eko.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ett bra knep är att sitta och tokflina när du skriver provet. Då slappnar du av och lurar huvudet att du är glad och lugn = bättre fokus. Kör du fast, hoppa över frågan och gå tillbaka sen. kör du fast rejält, lägg bort papperet och nynna på en bra låt, då ploppar det fram, garanterat! :) Sen kommer dina klassisar tro att du är körd i huvudet, men det är ju inte ditt problem ;) Du kan ju det där Sanna, och jag håller helt med Emma att vem fan bryr sig sen när du står där bakom disken och shakar goda blandningar?! Har du bett Kajjans bartendrar visa sina cert någongång? Nej just det! :D



Härnögrillen håller tummarna för dig imorn!

2009-02-06 @ 00:27:21
URL: http://katewellings.blogg.se/
Postat av: Sanna

Va söta ni är gullungar, blir så glad av att ha såna fina vänner som er=) Å ni måste ha hållt tummarna bra för frölander fixade alla rätt idag :)

2009-02-06 @ 13:05:19
URL: http://sannafro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0