Dag ett avklarad!

Ja då har jag avklarat dag ett och de gick alldeles utmärkt. De började med att vi sågs några stycken utanför husen där vi bor sen gick vi mot huset där vi alla skulle ses. När kursledaren och lärarna kommit gick vi till de huset där vi kommer ha våra teoretiska och praktiska lektioner. Där gick dom igenom kursen och regler. Sen så fick vi sätta oss i par och ta reda på saker om den andra personen och sen presentera den för alla dom andra och de gick rätt så bra, men jag var toknervös som jag alltid är för såna där saker =) Sen delades vi upp i två grupper å den första gruppen skulle ha barteknik och den andra (som jag var i) skulle åka och handla på ICA. Så min grupp packade in sig i den jättefina grythyttanbussen och begav oss mot affärn sen när vi kom tillbaka bytte vi om till barkläderna och då var de dags för våran tur att ha barteknik. Där fick vi lära oss olika metoder och alla namn på verktyg, glas osv och att hälla på fri hand.
De är mest killar här, tror de är typ 5-6 tjejer och 13 killar om jag har räknat rätt å alla är framåt och jättetrevliga medans jag är lite blyg fortfarande men jag kliver nog fram ur mitt skal så småningom =)
Vi har fått massor av papper och kompendium så de är bara att sätta igång å råplugga för vi kommer ha prov VARJE DAG!!!! Måndag till torsdag är de prov på de vi gjort dagen innan, på fredag är de ett lite större prov på allt vi gjort under hela veckan. Å sista torsdagen är de ett stort teoretiskt prov och sista fredagen är de ett praktiskt prov.
 Dom har förberett oss på att de är mycket att plugga och lära in så de här med massa promenader och träning vet jag inte riktigt om jag kommer hinna med, med tanke på att de är skola hela dagarna och sen måste jag plugga på kvällen, men en och annan promenad måste jag få hinna med tycker jag =)
Nu har jag nyss kommit från bartekniken och har gjort mig lite mat, köttsoppa och grovlimpa med kalkon :) Efter jag har ätit ska jag plugga nån timme inför provet imorn sen så blir de gonatt =)

Såhär kommer min morgondag se ut:

09.30-09.50 Prov
10.00-12.00 Gästföreläsning: Carmen Berg-Stil och etikett
12.00-13.00 Lunch
13.00-15.00 Spritkunskap: Alkoholframställning
15.00-17.00 Spritkunskap: Vodka och Likör


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0