Ännu en dag har gått=)

Imorse började vi med ett prov, vårt första prov. Och de gick alldeles utmärkt, jag fick alla rätt å så går de när man är en sån stjärna som jag är =)
Efter provet hade vi en föreläsning med en tant? som hette Carmen Berg, nån adlig typ från Spanien och de var väldigt intressant, men de där med stil och etikett vet jag inte riktigt om jag har så mycke behov av.. men de är kul att lära sig endå.
Sen hade vi lunch på en timme så jag kokade på några potatisar, kokade grönsaker och drack en Loka, jätterolig lunch.
Efter lunchen hade vi en lektion om Alkoholframställning och de är hemskt mycke saker man ska kunna där. efter de så var det lektion om Vodka och Likör och även där är de mycket , alla olika grupper, undergrupper, årtal, grundare, sorter osv. Så imorn är de prov på Alkoholframställning, vodka och likör, de ska bli spännande. Sen så hade vi även provsmakning idag på nån rysk vodka, smirnoff citron, cointreau, sourz apple och benedictin. Vi ska även lära oss fem olika drinkar tills imorn, Dry martini, Gimlet, White lady, Bronx och Negroni också ska vi lära oss dom franska orden på frukter och bär för dom flesta likörer är gjord i Frankrike så de franska orden på bären och frukterna är de som står på etiketterna på flaskorna.
Nu så har jag nyss ätit middag och tänkte sätta mig och plugga ett tag sen har jag möte med lärarna klockan 18.30.

Såhär ser min dag ut imorgon:

09.45-10.00 Prov
10.00-12.00 Spritkunskap: Gin och Whiskey
12.00-13.00 Lunch
13.00-16.00 Barteknink och drinkblandning Grupp 1
16.00-19.00 Barteknik och drinkblandning Grupp 2


Kommentarer
Postat av: Emma

Fullspäckat schema ser jag. Kul att du fick alla rätt. =)



Glöm inte bort oss här hemma nu när du stiftar ny bekantskap där nere. Å då menar jag inte bekantskapen med fröken white lady och fru cointreau utan alla nya vänner du lär känna.

2009-02-03 @ 20:30:10
URL: http://eko.blogg.se/
Postat av: Emma

Fullspäckat schema ser jag. Kul att du fick alla rätt. =)



Glöm inte bort oss här hemma nu när du stiftar ny bekantskap där nere. Å då menar jag inte bekantskapen med fröken white lady och fru cointreau utan alla nya vänner du lär känna.

2009-02-03 @ 20:40:31
URL: http://eko.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja de är de verkligen :)

Haha, skulle aldrig glömma bort dig hjärtat :)

2009-02-03 @ 21:26:00
URL: http://sannafro.blogg.se/
Postat av: Emma

Hm, tror att jag råkade stamma när jag skickade förra inlägget...



Det verkar vara nåt fel som är trasigt när man ska skicka kommentarer. Måste vara för att du är så långt borta. ;)

2009-02-03 @ 21:54:17
URL: http://eko.blogg.se/
Postat av: Åsa

Heja Sanna! Visste väl att du skulle äga den här kursen (och då menar jag inte bara för att det är spritkunskap) Erat schema låter även som en väldigt vild lördagskväll i mitt liv :)



Hoppas du har det gött och njuter av din tid away from stan!

2009-02-04 @ 10:15:49
URL: http://katewellings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0