hokus pokus... eller?

ja då har jag kommit hem från hokus pokusen... eller jag menar zonterapin.. och ehh... ja de var ju intressant men.. aa alltså jag vet inte riktigt vad jag ska säga... hon satt och frågade mig massa saker i början... sen gick vi in i ett rum för en "undersökning" som hon kallade det. då kände hon på min puls, kollade i mina ögon, kollade på min tunga och kände på mina fötter... å då kan man ju fråga sig hur hon får ur sig de hon fick efter en sån undersökning... alltså jag förstår inte... är de på riktigt...? eller...? sånt här kan jag bli knäpp av, jag måste få veta om de hon säger är på riktigt eller bara nåt hon säger...
efter att hon gjort undersökningen så ville hon göra en slags behandling på mig och då satt hon typ och höll om mina fötter, höll mig bak på ryggen, på bröstet, på öronen och masserade huvet... strange... men skönt faktiskt, jag höll nästan på att somna. medans hon gjorde behandlingen så började min mage kurra lite... å då nappade hon direkt och sa: Jaa, anledningen till att din mage "pratar" är för att nu har energin och din kropp börja lugna ner sig. Ehh... alltså klockan är halv åtta på kvällen och jag har bara druckit en liten actimel och ätit en macka idag, jag tror nog att de är därför magen kurrar, jag har för mig att den brukar göra de när man är hungrig... men visst låt hon tro att de är nåt slags tecken på att hon gjort så att min kropp har lugnat ner sig... kanonbra... hon kan göra underverk.
Hon frågade också om jag var rädd för något och tuff som man är så svarade jag naturligtvis NEJ. och då undrade jag varför hon frågade de, då sa hon att hon frågade de på grund av håret jag tappar är bak på huvet och då förknippade hon de med att om jag hade varit rädd för nåt så var de därför jag tappade hår där bak typ som ögon i nacken.... ehhh jaaaa....okej...självklart måste de vara därför...
det hon kom fram till var iallafall att jag stressar, för mycket och jämt.. och de var ju inte direkt något nytt.... och även att jag åt för dåligt med riktiga mål mat om dagen... och de vet jag ju också, jag har ju även väldiga problem med ländryggen, de var tydligen också en anledning till håravfallet. för de är något(kommer inte ihåg vad) som går från ländryggen till huvet och är de något problem i ländryggen så drabbar de huvet och då tär de först på de minst viktiga, alltså håret...
jag fick algtabletter som jag ska äta och ett litet papper på saker jag skulle ändra i mitt liv, såhär löd de:
Dricka ett glas varmt vatten på morgon.
Äta någon slags förmiddagsfika, helst med protein.
Lunch, vad som helst, bara jag får i mig nåt, typ Nutrilett
Vila, en halvtimme efter jobbet pga att jag sover så lite på nätterna
Riktig middag + Alg tablett
Bestämma över mig själv och inte låta nån påverka mig, ge tid åt mig själv i lugn och ro
En kväll i veckan skulle jag gå och lägga mig tidigt... Good luck with that...
och sist men inte minst massera mig själv i hårbotten... skönt, det hade varit trevligare om någon annan kunde göra de på mig... frivillig...??? någon?!?!?! Åsa... jag vet att du vill... lämna allergijohan och kom hem till mig och massera min skalle istället...
Jaa de var de, så lite men ändå en så stor omställning... Vanor man har är inte så lätta att bryta... Är jag van att leva på ett sätt så är de hemskt svårt att ändra dessa saker till de här, även fast de inte ä speciellt komplicerade grejer, men naturligtvis ska jag göra mitt bästa, jag vill ju må bra och ha hår på skallen =D

Näe nu mina vänner ska jag diska  sen ska jag krypa ner i sängen! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0